środa, 2 kwietnia 2014

Tess Gerritsen - Ciało

Autorka: Tess Gerritsen
Tłumaczenie: Elżbieta Piotrowska 
Tytuł oryginału: Peggy Sue Got Murdered/Girl Missing 
Rok wydania oryginału: 1994
Rok wydania polskiego: 2011 
Ilość stron: 320 
Wydawnictwo: Albatros 
ISBN: 978-83-7659-334-0


Opis z książki:

Zwłoki pięknej młodej dziewczyny przywiezionej do prosektorium nie zdradzają żadnych widocznych urazów ani śladów przemocy. Lekarka sądowa Kat Novak przypuszcza, ze kobieta mogła przedawkować narkotyki. Numer telefonu zapisany na opakowaniu zapałek w zaciśniętej dłoni zmarłej prowadzi do prezesa firmy farmaceutycznej Cygnus, który zaprzecza, by miał coś wspólnego z denatką. Tymczasem w tym samym rejonie Bostonu zostaje odnalezione ciało innej kobiety, a w szpitalu umiera kolejna ofiara przedawkowania. Zabił je eksperymentalny narkotyk wytwarzany przez Cygnus? Kat nabiera przekonania, iż tajemnicze śmierci mogą być dziełem seryjnego mordercy, prawdopodobnie wpływowego obywatela miasta. Kiedy jej dom wylatuje w powietrze uświadamia sobie, że jest na właściwym tropie, a zabójca znajduje się bliżej, niż mogłaby przypuszczać...

Moja opinia:


"Ciało" to jedna z pierwszych książek Tess Gerritsen. Myślę, że warto o tym wiedzieć, żeby nie zrazić się do autorki od samego początku. Ja na szczęście swoją przygodę z Gerritsen zaczęłam od "Chirurga", dlatego miałam porównanie. 
Muszę przyznać, że "Ciało" w porównaniu z "Chirurgiem" wypada zdecydowanie gorzej. Owszem wciąga, czyta ją się lekko i szybko, jednak ja wolę bardziej makabryczne książki :-)
 
Moje zdanie na temat okładki:

Jak dla mnie okładka świetna! Kolorystyka i ogólnie całokształt.


Moja ocena: 4
NightB

1 komentarz:

  1. Nie slyszalam o książce ani autorce. Może czas to zmienić?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń